woensdag 15 juni 2011

Social Media worden matuurder

Gelezen in het interview met Marc Benioff, ceo van Salesforce.com dat ze het bedrijf Radian6 hebben overgenomen omdat dit bedrijf social media analytics aanbiedt om zo inzage te krijgen in wat er gebeurt op publieke sociale netwerken. Tot nu toe was er veel te doen rond aanwezig zijn op sociale media, luisteren naar je (mogelijke klanten), de conversatie aangaan met je klanten maar er was nog weinig te doen rond hoe efficiënt dit allemaal was en wat de opbrengsten voor het bedrijf hiervan waren. Dit verandert nu met de komst van analyse tools waarmee de effecten van het inzetten van social media kunnen gemeten worden. Een beetje hetzelfde als het effect dat Google Analytics gehad heeft op het hebben van een website.
Op de website van Radian6 zijn er verschillende interessante e-books rond social media te vinden.


Dat sociale media matuurder worden blijkt ook uit het artikel op Belgian Cowboys waaruit blijkt dat 34% van de Belgische ondernemingen klanten winnen uit sociale media terwijl dat in 2010 nog maar 27% was.

1 opmerking:

  1. Lees nu een kritische bedenking op de laatste paragraaf "Een kritische blik op het social media onderzoek van Regus" via http://www.marketingfacts.nl/berichten/20110614_een_kritische_blik_op_het_social_media_onderzoek_van_regus/ waaruit blijkt dat de bevraagde bedrijven niet willekeurig zijn gekozen en de vragenlijst tendentieus ipv cijfermatig is opgesteld wat wellicht de (te) positieve cijfers heeft beïnvloed, een probleem dat bij veel onderzoeken de laatste tijd gebeurt (om te scoren in de media).

    BeantwoordenVerwijderen